Stuur je boodschap mooi verpakt!

Een nieuwe opdracht voor The Vigor Unit.  Hoe ik een tijdje geleden voor hun workshop een presentatie, toolsheet en een mapje maakte kon je hier al lezen.

Dit keer ging het om een commercieel aanbod dat per mail naar bestaande klanten gestuurd zou worden. 

Mijn opdracht was om onderstaand document een professionele en mooiere look te geven. Iets dat wat in het oog springt en de ontvanger onmiddellijk aantrekt om verder te lezen. Dat werkt toch beter dan een ‘saai’ Word-documentje, niet?

 voor

voor

De inhoud bevat een heel aantal vragen die een bedrijf zich kan stellen als het gaat om HR-kwesties. Vragen die professionals in de HR-wereld zich vaak stellen. Vragen die The Vigor Unit regelmatig krijgt. Zo kwam het idee om die vragen te verpakken in een beeld met sms-berichten op een smartphone. Dit maakt een visueel en sprekend beeld in het document.
Verder heb ik de rest van de inhoud wat meer structuur gegeven:

  • de titel wat groter
  • kleurvlakken die de bladspiegel structureren
  • hier en daar een ondertitel
  • de belangrijkste info (wat de klant krijgt als hij intekent) is ook duidelijk het blauwe vak op pagina 2. 

In één oogopslag kan de lezer de opbouw van het document zien. Het is dus een makkelijk document om door te nemen.

 na

na

The Vigor Unit was tevreden met dit document: het zag er niet alleen goed uit, het hele opzet was om klanten te overtuigen in te tekenen en ook dat is goed gelukt! Ze hadden er zelf tijd kunnen insteken om het document aan te passen, maar door een grafisch ontwerper in te schakelen hebben ze sneller resultaat en kwam er tijd vrij om iets anders te doen.